W przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą, często to handlowcy mają za zadanie ściągać płatności od klientów. Jest to w pewien sposób sprzeczne z ich wykonywaną pracą, ponieważ winni się skupić na pozyskiwaniu nowych klientów, a nie ściąganiu pieniędzy. Dodatkowo jest to trudne z uwagi na łączące ich relacje biznesowe. Korzystając z zewnętrznego monitoringu płatności, zdejmujemy z działu handlowego obowiązek skupiania się na monitoringu, a dajemy więcej czasu na pozyskanie nowych klientów i zwiększeniu zysków firmy.
Monitoring płatności może odbywać się w dwojaki sposób:
• Usługa jawna – specjalista ds. monitoringu płatności prowadzi działania w imieniu firmy zewnętrznej Subra GRP.
• Usługa niejawna – specjalista ds. monitoringu płatności prowadzi działania w imieniu firmy zlecającej usługę.
Działania podejmowane przez pracowników firmy Subra w kontekście monitoringu płatności uwarunkowane są liczbą dni opóźnień w zapłacie. W skład wykonywanych działań wchodzą rozmowy telefoniczne, powiadomienia e-mailowe i SMS-owe, wysyłanie ponagleń i monitów, weryfikacja zadłużenia w rejestrach dłużników, ostatecznie wysyłane są wezwania do zapłaty, po czym Klient decyduje o wszczęciu procesu windykacji.
Najwyższą wartością dla firmy Subra jest zadowolenie klientów z wykonywanych usług, dlatego wszystkie oferty przygotowywane są indywidualnie, a podejmowane działania dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa. To Klient, po rekomendacji Subry, decyduje o tym, kiedy i jakie działania będą podejmowane.
Firma Subra zapewnia pełny proces zarządzania należnościami, począwszy od monitoringu płatności, przez windykację polubowną, po windykację komorniczą.